Zobacz także:

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu

Dzisiaj poruszamy temat sprzętu fotograficznego - a konkretniej obiektywu do fotografii produktowej . zdjęcie produktowe z obiektywu macro 60mm Pierwsze kroki w studio za nami potrafimy ustawić aparat i oświetlenie. Coś jednak nie tak z naszymi zdjęciami. Fotografie nie odzwierciedlają rzeczywistych proporcji produktu. Inne produkty zaś nie mieszczą się całe w głębi ostrości. Jak sobie radzić z tym problemem? Najlepszym wyborem do fotografii produktowej jest obiektyw makro. Warto poszukać takiego z ogniskową co najmniej 60mm(jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca w studio to bierz 105mm) i światłem 2.8. Wspaniałą cechą obiektywów makro, bez względu na budżet, jest to, że oferują one doskonałą ostrość. Korzyści płynące z zakupu droższego obiektywu makro to często tylko odległość robocza oraz niewielka różnica optyczna czy też różnica w jakości wykonania. Nikkor AF-S 105/2.8G ED N VR Micro - jeden z najczęściej wybieranych obiektywów wśród fotografów produktowych Nic

Fotografia czarno-biała w reklamie

fotografia studio focus
Czarno-biała fotografia produktowa. studiofocus.com.pl

Prostota fotografii nakazuje zrobić proste zdjęcie, które przemówi do każdego, kto go zobaczy. Jeśli chodzi o kampanie społeczne i reklamy produktów, kolor jest królem. Świetnym sposobem na to jest uczynienie twoich zdjęć wyjątkowymi, a wybór kolorów intrygujący. Czarny to wizualnie mocny kolor.

Dlatego zbyt dużo czerni może być przytłaczające. Jednak w połączeniu z odrobiną bieli pozwala widowni wybrać szczegóły, których nigdy nie zauważyliby, gdyby zdjęcia były kolorowe.


Stwórz ponadczasową jakość.


Jedną z rzeczy, które zauważysz w czarno-białych obrazach, jest to, że mają ponadczasowe wrażenie. Mają klasyczny wygląd. Najlepsze jest to, że nigdy nie zabraknie im mody. Twoje zdjęcia będą więc zawsze modne i fajne nawet po wielu latach. Korzystanie z równowagi wizualnej bieli, czerni i ewentualnie jednego koloru pozwala przekazać mocny przekaz. Ta strategia pozwala sprawić, że niektóre obiekty wyskoczą i będą widoczne dla odbiorców. Mieszając czerń i biel z pewnymi różnymi kolorami, kierujesz widownię, aby zobaczyła dokładnie to, co chcesz.


Zapobiegaj rozproszeniom.


Kolor jest rozpraszający. Na przykład na zdjęciu o wielu kolorach osoba może przeoczyć wszystko i przejść bezpośrednio do koloru, który jest najjaśniejszy lub najciemniejszy. W niektórych przypadkach częściej sprawdzają, czy uwzględniono ich ulubiony kolor i jak wtapia się w inne użyte odcienie.

Podkreśl kształty i formę.

Użycie fotografii cz/b do reklamy produktu.  Tak to robią mistrzowie sprzedaży w Apple. :)

Podczas robienia zdjęć czarno-białych fotograf może łatwo skoncentrować się na elementach kadru i ich wzajemnych relacjach. Prostota fotografii pomaga zobaczyć więcej na świecie i uzyskać lepszy widok na wszystko w otoczeniu. Dostrzegasz więcej szczegółów i masz więcej informacji o tym, na co patrzysz, w przeciwieństwie do kolorowych zdjęć. Podczas gdy kolor odwraca uwagę, czarno-biały upraszcza i daje większą szansę na zobaczenie elementów, które są w grze. W dzisiejszym świecie ludzie chwalą się ilością odcieni wyświetlanych w kolorowych telewizorach. To powoduje, że większość osób uważa, że ​​czerń i biel są nudne i niepożądane. Jednak w przypadku czerni i bieli dostępnych jest tak wiele odcieni, zwłaszcza jeśli chodzi o przedmioty i odcienie skóry ludzi. Oczywiste jest, dlaczego wielu fotografów mody preferuje czarno-białe obrazy.

Tworzy autentyczność i szczegółową ekspresję pomysłów, których nie można osiągnąć za pomocą innych kolorów. Pewne wady produktów i modeli, takie jak przebarwienia i pigmentacja, również zostaną ukryte, tworząc idealny obraz z niedoskonałego produktu.


Skup się na kompozycji.



Świetnym sposobem na stworzenie doskonałego obrazu za pomocą czerni i bieli jest skupienie się na kompozycji i fotografowanych elementach. Na przykład, jeśli użyjesz kolorów, bardziej skoncentrujesz się na tym, jak zmienia je światło, jak każdy cień miesza się z otoczeniem i jak każdy odcień reprezentuje coś nowego. Koncentrując się na takich kwestiach, łatwo jest dać się ponieść drobiazgom i zapomnieć o najważniejszych aspektach. Niektóre funkcje mogły zostać odrzucone lub mogą stać się niezauważalne, gdy użyty zostanie kolor. Jednak gdy obrazy są czarno-białe, możesz skupić się na najważniejszych w kampanii elementach, nie martwiąc się, że mogą zostać przeoczone. Fotograf może skupić się na aspektach kadru, aby stworzyć obraz, który jest odpowiedni i precyzyjny. Czarno-biały ma również sposób na wydobycie wyjątkowych efektów, jakie naturalne oświetlenie wywiera na zdjęcia. Pozwalają skupić się na małych funkcjach, dzięki którym obraz jest naprawdę niezapomniany. Przy odpowiedniej ilości światła wszystko powoli przyjdzie do perspektywy i będzie wyglądać świetnie w kampanii.

VOGUE. Fotografia reklamowa w czerni i bieli. fot.Ellen von Unwerth

Konkluzja.


W dzisiejszym świecie, w którym wszyscy koncentrują się na blokowaniu kolorów i kolizjach kolorów, można znaleźć najprostsze elementy koloru i podstawy i sprawić, by działały cuda. Twoja kampania reklamowa będzie wyjątkowa, inspirująca i interesująca. Podczas gdy fotografia czarno-biała jest często uważana za środek przeszłości, ostatnie lata przyciągnęły więcej entuzjastów do jej społeczności, a wielu uczestników korzysta z aparatów cyfrowych do tworzenia czarno-białych zdjęć. Popularność fotografii czarno-białej była czynnikiem przyspieszającym wzrost tego medium i nadal będzie głównym czynnikiem jego dalszej popularności.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu

Jak korzystać z techniki focus stacking

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - cz. 3 dobór sprzętu