Prostota fotografii nakazuje zrobić proste zdjęcie, które przemówi do
każdego, kto go zobaczy. Jeśli chodzi o kampanie społeczne i reklamy
produktów, kolor jest królem. Świetnym sposobem na to jest uczynienie
twoich zdjęć wyjątkowymi, a wybór kolorów intrygujący. Czarny to wizualnie
mocny kolor.
Dlatego zbyt dużo czerni może być przytłaczające. Jednak w połączeniu z
odrobiną bieli pozwala widowni wybrać szczegóły, których nigdy nie
zauważyliby, gdyby zdjęcia były kolorowe.
Stwórz ponadczasową jakość.
Jedną z rzeczy, które zauważysz w czarno-białych obrazach, jest to, że
mają ponadczasowe wrażenie. Mają klasyczny wygląd. Najlepsze jest to, że
nigdy nie zabraknie im mody. Twoje zdjęcia będą więc zawsze modne i fajne
nawet po wielu latach. Korzystanie z równowagi wizualnej bieli, czerni i
ewentualnie jednego koloru pozwala przekazać mocny przekaz. Ta strategia
pozwala sprawić, że niektóre obiekty wyskoczą i będą widoczne dla
odbiorców. Mieszając czerń i biel z pewnymi różnymi kolorami, kierujesz
widownię, aby zobaczyła dokładnie to, co chcesz.
Zapobiegaj rozproszeniom.
Kolor jest rozpraszający. Na przykład na zdjęciu o wielu kolorach osoba
może przeoczyć wszystko i przejść bezpośrednio do koloru, który jest
najjaśniejszy lub najciemniejszy. W niektórych przypadkach częściej
sprawdzają, czy uwzględniono ich ulubiony kolor i jak wtapia się w inne
użyte odcienie.
Podkreśl kształty i formę.
|
Użycie fotografii cz/b do reklamy produktu.
Tak to robią mistrzowie sprzedaży w Apple. :)
|
Podczas robienia zdjęć czarno-białych fotograf może łatwo skoncentrować
się na elementach kadru i ich wzajemnych relacjach. Prostota fotografii
pomaga zobaczyć więcej na świecie i uzyskać lepszy widok na wszystko w
otoczeniu. Dostrzegasz więcej szczegółów i masz więcej informacji o tym,
na co patrzysz, w przeciwieństwie do kolorowych zdjęć. Podczas gdy kolor
odwraca uwagę, czarno-biały upraszcza i daje większą szansę na zobaczenie
elementów, które są w grze. W dzisiejszym świecie ludzie chwalą się
ilością odcieni wyświetlanych w kolorowych telewizorach. To powoduje, że
większość osób uważa, że czerń i biel są nudne i niepożądane. Jednak w
przypadku czerni i bieli dostępnych jest tak wiele odcieni, zwłaszcza
jeśli chodzi o przedmioty i odcienie skóry ludzi. Oczywiste jest, dlaczego
wielu fotografów mody preferuje czarno-białe obrazy.
Tworzy autentyczność i szczegółową ekspresję pomysłów, których nie można
osiągnąć za pomocą innych kolorów. Pewne wady produktów i modeli, takie
jak przebarwienia i pigmentacja, również zostaną ukryte, tworząc idealny
obraz z niedoskonałego produktu.
Skup się na kompozycji.
Świetnym sposobem na stworzenie doskonałego obrazu za pomocą czerni i
bieli jest skupienie się na kompozycji i fotografowanych elementach. Na
przykład, jeśli użyjesz kolorów, bardziej skoncentrujesz się na tym, jak
zmienia je światło, jak każdy cień miesza się z otoczeniem i jak każdy
odcień reprezentuje coś nowego. Koncentrując się na takich kwestiach,
łatwo jest dać się ponieść drobiazgom i zapomnieć o najważniejszych
aspektach. Niektóre funkcje mogły zostać odrzucone lub mogą stać się
niezauważalne, gdy użyty zostanie kolor. Jednak gdy obrazy są
czarno-białe, możesz skupić się na najważniejszych w kampanii elementach,
nie martwiąc się, że mogą zostać przeoczone. Fotograf może skupić się na
aspektach kadru, aby stworzyć obraz, który jest odpowiedni i precyzyjny.
Czarno-biały ma również sposób na wydobycie wyjątkowych efektów, jakie
naturalne oświetlenie wywiera na zdjęcia. Pozwalają skupić się na małych
funkcjach, dzięki którym obraz jest naprawdę niezapomniany. Przy
odpowiedniej ilości światła wszystko powoli przyjdzie do perspektywy i
będzie wyglądać świetnie w kampanii.
|
VOGUE. Fotografia reklamowa w czerni i bieli. fot.Ellen von Unwerth
|
Konkluzja.
W dzisiejszym świecie, w którym wszyscy koncentrują się na blokowaniu
kolorów i kolizjach kolorów, można znaleźć najprostsze elementy koloru i
podstawy i sprawić, by działały cuda. Twoja kampania reklamowa będzie
wyjątkowa, inspirująca i interesująca. Podczas gdy fotografia czarno-biała
jest często uważana za środek przeszłości, ostatnie lata przyciągnęły
więcej entuzjastów do jej społeczności, a wielu uczestników korzysta z
aparatów cyfrowych do tworzenia czarno-białych zdjęć. Popularność
fotografii czarno-białej była czynnikiem przyspieszającym wzrost tego
medium i nadal będzie głównym czynnikiem jego dalszej popularności.
Komentarze
Prześlij komentarz