Wskazówki dotyczące rozpoczynania fotografowania wydarzeń - garść porad
Podczas gdy fotografia ślubna jest technicznie fotografią eventową, nie jest to naszym celem. W tym artykule skupimy się bardziej na innych rodzajach wydarzeń - społecznych, korporacyjnych, rodzinnych, religijnych i innych, które mogą poszerzyć twoje doświadczenie jako fotografa wydarzeń.
Tytuł "fotograf eventowy" może nie brzmieć szczególnie uroczo lub ekscytująco, ale rola ta ma znacznie więcej do zaoferowania niż po prostu "strzelanie" do ludzi z niezręcznymi pozami. Każde wydarzenie wiąże się z różnymi wyzwaniami, więc musisz szybko myśleć nad każdym kadrem, a każdy klient wymaga innego zestawu ujęć.
Przyjrzyjmy się bliżej
fotografii zdarzeń.
Niektórzy klienci mogą chcieć serii zdjęć w stylu reportażowym, portretowym lub interakcji, podczas gdy inni będą chcieli, abyś skupił się na otoczeniu. W tym miejscu przyjrzymy się niektórym wymaganiom
fotografii eventowej, które przygotują cię do uchwycenia i przedstawienia wydarzeń, w których uczestniczysz w najlepszy sposób.
Po pierwsze...
Jeśli nie jesteś organizatorem wydarzeń lub nie masz bogatego portfolio, czasami może być trochę trudno włamać się do
fotografii eventowej. Prawdopodobnie będziesz musiał zgłosić się na ochotnika na kilka wydarzeń, aby zacząć przygodę w fotografowaniu wydarzeń na dochodową skalę.
Czy ty lub ktoś z członków twojej najbliższej rodziny jest członkiem organizacji lub klubu? To może być absolutnie wszystko - np. w twojej szkole lub dziecka / wnuka, wspólnoty organizacji braterskiej, lokalnej drużyny piłkarskiej, twojego miejsca kultu religijnego. Czy mają jakieś duże wydarzenia, które pojawiają się regularnie lub co roku? Zapytaj, czy chcieliby trochę bezpłatnej fotografii z imprezy. Dobrą rzeczą w robieniu darmowej fotografii jest to, że pozwala ćwiczyć i doskonalić swoje umiejętności bez poczucia, że marnujesz czyjeś pieniądze, jeśli twoje zdjęcia nie są doskonałe.
Komunikacja.
Przed imprezą należy wcześniej porozmawiać z koordynatorem wydarzenia. Rozmowa telefoniczna lub dokładna wiadomość e-mail jest zwykle wystarczająca, ale możesz również spotkać się osobiście. Będziesz chciał zadać kilka kluczowych pytań, jeśli nie mają one łatwo dostępnych informacji, takich jak:
"Czy jest plan wydarzenia? " Chcesz wiedzieć z góry dokładnie, co się wydarzy, a najlepiej, gdzie. W ten sposób możesz upewnić się, że jesteś w kolejce, aby złapać głównego mówcę lub moment, w którym np. gość/jubilat otrzymuje nagrodę. To nie jest tylko kwestia wygody dla ciebie, pomaga upewnić się, że jesteś w stanie dostarczyć zdjęcia, które pomogą grupie zapamiętać ich wydarzenie (lub, w razie potrzeby, wprowadzić je na rynek w przyszłości!).
Kogo sfotografować?
"Kim są najważniejsi ludzie, których powinienem sfotografować?" Jeśli nie jesteś doświadczonym weteranem wydarzenia, które fotografujesz, możesz nie wiedzieć, kim są najwięksi "gracze". Otrzymując z wyprzedzeniem imiona i nazwiska kluczowych uczestników, możesz wykonać dla nich wyszukiwanie w
Google Images, abyś mógł je rozpoznać na miejscu.
"Kogo lub czego powinienem unikać fotografowania, jeśli w ogóle?" Nikt tak naprawdę nie chce dostać się do sytuacji, w której fotografowana osoba staje się agresywna. Nie chcesz też fotografować sytuacji, która jest wyjątkowo osobista, jeśli nie jest to pożądane. Istnieje wiele wydarzeń, w których nie trzeba zadawać tego pytania, ale trzymać je na liście w celu bardziej osobistych wydarzeń (takich jak rodzinne lub religijne). Nie bądź paparazzi!
Co fotografować?
"Ile / jakie zdjęcia chciałbyś najbardziej robić?" Staram się dostarczać jak najwięcej zdjęć moim klientom, ponieważ ich gusta są bardzo różne. Jednak może to być naprawdę przytłaczające dla niektórych osób, które są pod ograniczeniami czasowymi, lub którzy naprawdę chcą tylko zdjęcia określonej części wydarzenia. Oblicz swoją idealną ilość i staraj się ją trzymać.
"Czy jest w porządku, jeśli wykorzystam którekolwiek z tych zdjęć w moich reklamach biznesowych lub na mojej stronie internetowej w przyszłości?" Zasadniczo może to być darmowa reklama, jeśli możesz użyć tych zdjęć, aby zademonstrować swoje umiejętności.
"Kiedy planujesz wydarzenie? Czy mogę zatrzymać się wcześniej na niektórych zdjęciach testowych? "Jeśli nie chcesz brać ze sobą każdego flesza,
modyfikatora i/lub obiektywu, które posiadasz, chcesz wcześniej się z nim zapoznać. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli możesz uzyskać kilka zdjęć próbnych, używając tego samego oświetlenia (naturalnego lub sztucznego) i zobaczyć, jak się pojawiają. Pomoże ci to nie tylko w wyborze sprzętu, ale także pozwoli zaoszczędzić czas w dniu imprezy. Konieczność dostosowania ustawień aparatu w celu dostosowania go do otoczenia, uzyskania poprawności ISO, wyboru obiektywu itp., Wszystko to wymaga czasu. Dzięki temu będziesz wyglądać bardziej profesjonalnie i lepiej.
Praca w tłumie.
Ten fragment może nie być odpowiedni na bardziej uroczystą i poważną okazję. Dla większości jednak twoja stopa jest już oficjalnie w drzwiach. Bądź przyjazny i profesjonalny, przemyśl odpowiednie komentarze, aby wyglądały na miłe i zabawne. Nie zwracaj na siebie uwagi, ale zachowaj uprzejmość z każdym, kogo spotkasz.
|
Dzień dziecka z DK Kęty i piekarnią Piskorek |
Posiadanie aparatu w dłoni natychmiast sprawia, że ludzie są bardziej podatni na uśmiechanie się wokół ciebie, więc używaj tej dobrej woli, aby rozśmieszyć ich. Umożliwi to również uzyskiwanie naturalnych, zabawnych ujęć, które zadowolą zarówno klienta, jak i temat zdjęcia. To często prowadzi do tego, że ludzie proszą o wizytówkę lub proszą organizatora o informacje. Upewnij się, że trzymasz w ręku stos wizytówek, i daj kilka dla organizatorów, jeśli im to odpowiada.
Po wydarzeniu nie wahaj się zapytać organizatora, czy możesz z nich skorzystać lub jeśli mogą chcieć ci napisać recenzję. Robisz im usługę, potencjalnie za darmo. Nierzadkie lub nieodpowiednie jest żądanie uczciwej oceny Twoich usług.
Szczegóły, szczegóły, szczegóły...
Niezależnie od tego, czy fotografujesz polityczną kolację, kościelny bazar, imprezę urodzinową, czy nagrodę, ktoś poświęca dużo czasu i myśli, aby wydarzenie było wyjątkowe. Ktoś spędził wiele godzin na myśleniu o całej otoczce wydarzenia, np. stole do deserów, o układzie stołu, tablicach informacyjnych, punktach obsługi i innych szczegółach. W wielu przypadkach ludzie, którzy planowali wydarzenie, są również odpowiedzialni za zatrudnianie fotografów teraz i w przyszłości, więc nie zaszkodzi, aby uzyskać dobrą opinię!
Aby to zrobić, zdobądź dobrej jakości ujęcia małych rzeczy, które trafiły na wydarzenie, aby uczynić je wyjątkowym. Programy, jedzenie, oznakowanie, małe rzeczy. Te zdjęcia są dobre do zapamiętania wszystkich wspaniałych szczegółów, które były tak szczególne w tym dniu, a także mogą w przyszłości zrobić dobry marketing (dla firmy, organizacji religijnej, organizacji charytatywnej itp.). Wykonanie tych zdjęć daje im wiele opcji - to sprawia, że jesteś bardziej pomocny i wszechstronny, ponieważ zyskują więcej na swoim przekazie. To ostatecznie sprawia, że jesteś bardziej dostępny na rynku!
|
dla Szlachetna Paczka odział Kęty |
To tyle w tej części, w następnych skupimy się m.in. na wyborze zdjęć, katalogowaniu oraz kwestiach doboru niezbędnego sprzętu. :)
Komentarze
Prześlij komentarz