Zobacz także:

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu

Dzisiaj poruszamy temat sprzętu fotograficznego - a konkretniej obiektywu do fotografii produktowej . zdjęcie produktowe z obiektywu macro 60mm Pierwsze kroki w studio za nami potrafimy ustawić aparat i oświetlenie. Coś jednak nie tak z naszymi zdjęciami. Fotografie nie odzwierciedlają rzeczywistych proporcji produktu. Inne produkty zaś nie mieszczą się całe w głębi ostrości. Jak sobie radzić z tym problemem? Najlepszym wyborem do fotografii produktowej jest obiektyw makro. Warto poszukać takiego z ogniskową co najmniej 60mm(jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca w studio to bierz 105mm) i światłem 2.8. Wspaniałą cechą obiektywów makro, bez względu na budżet, jest to, że oferują one doskonałą ostrość. Korzyści płynące z zakupu droższego obiektywu makro to często tylko odległość robocza oraz niewielka różnica optyczna czy też różnica w jakości wykonania. Nikkor AF-S 105/2.8G ED N VR Micro - jeden z najczęściej wybieranych obiektywów wśród fotografów produktowych Nic

zdjęcia wizerunkowe / portret biznesowy

Po co w ogóle jest potrzebna sesja biznesowa/wizerunkowa?


Powodów znajdzie się co najmniej kilka, w zależności od sytuacji.
Póki co podzielę na 3 kategorie osoby, które na takie sesje się decydują:

Osoby pracujące w dużych/średnich przedsiębiorstwach, korporacjach (w końcu nie bez powodu takie sesje nazywa się też czasem korporacyjnymi) po prostu muszą odbyć taką sesję. Chociażby po to, żeby dyrektor danego działu w Warszawie wiedział jak wygląda dyrektor z Wrocławia.

fotografia wizerunkowa
portret biznesowy studioeb.pl

Taka sesja często jest wykonywana całej firmie lub całemu działowi, więc tu nie musicie się martwić o wiele szczegółów-zrobi to za Was Wasz przełożony (a właściwie fotograf-o ile będzie kompetentny).

Osoby posiadające własne firmy. Nie od dziś wiadomo, że lubimy wiedzieć z kogo usług mamy skorzystać, bądź nawet od kogo kupić dany produkt. Szczególnie ważne jest zaprezentowanie swojego wizerunku, gdy oferujemy jakaś usługę.

Ktoś szuka szkolenia, a może dentysty czy radcy prawnego. Często chce zobaczyć jak dana osoba wygląda zanim wybierze się na spotkanie. Zresztą umiejętnie wykonana sesja wizerunkowa może nam pomóc zdobyć zaufanie.

Czasem potrzeba nam po prostu dobrego zdjęcia do życiorysu czy CV.

W przypadku punktu 1. zdjęcia będą wykonywane raczej na jasnym tle, w marynarce/koszuli/żakiecie… Po prostu w stroju eleganckim, a i postawa będzie raczej bardziej formalna.
Natomiast jeśli mówimy o punkcie drugim… Tutaj to już tylko od nas i dobrego pomysłu zależy co zrobimy.

Czy będzie to po prostu portret z większym uśmiechem, w mniej formalnym stroju, a może właśnie w miejscu naszej pracy: przy biurku, w gabinecie.

portret wizerunkowy
fotografia wizerunkowa studioeb.pl

Pozowanie do zdjęć biznesowych nie jest tak proste jak się wydaje. Nie wystarczy bowiem przyjść i zrobić sobie kilka fotek w studio. Jeżeli chcemy, by sesja wizerunkowa wyszła profesjonalnie, trzeba się wcześniej przygotować.

Oto kilka podstawowych porad, które pomogą wam stworzyć profesjonalny wizerunek.


Po pierwsze: luz, luz i jeszcze raz luz. Denerwujesz się przed obiektywem? Daj sobie trochę luzu. Każde napięcie mięśni, nienaturalna poza – to wszystko wyjdzie na zdjęciu. Po prostu weź kilka głębokich oddechów, wybierz pozycję, w której ci wygodnie i pomyśl o czymś miłym. Efekt – gwarantowany!

Odpowiednia postawa. Zdecyduj, czy będziesz robić zdjęcie na stojąco, czy może np. za biurkiem lub w trakcie spotkania czy wystąpienia. Pamiętaj by lekko przenieść ciężar ciała ku przodowi. To stwarza wrażenie pewności siebie.
Luz podczas sesji biznesowej

fotografia portretowa studioeb
portret wizerunkowy studioeb.pl

Ręce. Gdzie podziać te ręce? Odwieczny problem przed aparatem… Schować do kieszeni? Zapleść na piersiach? To zależy od tego jakie zdjęcia chcesz mieć. Ręce w kieszeniach (jedna lub dwie) tworzą bardziej luzacki look. Splecione na klatce piersiowej to tzw. postawa szefa – symbolizuje pewność i władzę. Najważniejsze by były ułożone naturalnie.

Śmiać się, czy nie śmiać? Ludzie uśmiechnięci wyglądają niepoważnie? Nieprawda! Często polecam delikatny uśmiech. Twarz ładniej się prezentuje i osoba na zdjęciu sprawia wrażenie pozytywnej i przyjacielskiej.


Zmatowiona i wygładzona cera wygląda na zdjęciach świeżo i promiennie. Makijaż pozwala też skorygować drobne defekty urody, warto więc z niego skorzystać. Spokojnie panowie – jest niewidoczny.
Pozowanie do zdjęć biznesowych wymaga dobrego stroju. Zdecyduj, czy chcesz mieć fotki w stylu casual, czy bardziej oficjalne – w garniturze lub garsonce. Wybierz stonowane kolory – szarości, granaty, biele. Możesz je przełamać jaskrawym drobiazgiem, np. czerwonym krawatem lub bursztynowym naszyjnikiem.

portret biznesowy
fotografia biznesowa studioeb.pl

Drobiazgi, które robią swoje. Pomyśl o fajnych drobiazgach, które będą pasowały do zdjęcia biznesowego. Panom polecam elegancki zegarek i spinki do mankietów (wystających dyskretnie spod rękawa garnituru). Panie mogą pomyśleć o biżuterii: kolczykach, pierścionkach, naszyjniku. Gdy na zdjęciu będzie widać dłonie przyda się świeżo zrobiony manicure!

Rekwizyty, czyli drobiazgi, które cię określają. Może warto zabrać do fotografa swoje pasje i związane z nimi „rekwizyty”: piłkę nożną, kask rowerowy, książkę? Zdjęcia korporacyjne z takimi dodatkami pokazują, że nie tylko praca cię interesuje. Może twoi klienci mają podobne pasje? Będzie o czym rozmawiać…

Nie udawaj tej/tego, kim nie jesteś. Aparat szybko odkryje prawdę… Zachowuj się naturalnie; bądź sobą. Fotograf podpowie ci kilka trików jak pokazać twoje prawdziwe ja.

Trening czyni mistrza! Nie wstydź się popróbować w domu przed lustrem. Zobacz, kiedy wyglądasz najkorzystniej, jak najlepiej trzymać ręce i kiedy dobrze prezentuje się twarz. Te kilka chwil treningu to wielki krok w stronę udanej sesji wizerunkowej!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - cz. 3 dobór sprzętu

Wstęp do fotografii studyjnej cz. 2 - podstawy oświetlenia i ustawienia

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu