Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu
Dzisiaj poruszamy temat sprzętu fotograficznego - a konkretniej obiektywu do fotografii produktowej . zdjęcie produktowe z obiektywu macro 60mm Pierwsze kroki w studio za nami potrafimy ustawić aparat i oświetlenie. Coś jednak nie tak z naszymi zdjęciami. Fotografie nie odzwierciedlają rzeczywistych proporcji produktu. Inne produkty zaś nie mieszczą się całe w głębi ostrości. Jak sobie radzić z tym problemem? Najlepszym wyborem do fotografii produktowej jest obiektyw makro. Warto poszukać takiego z ogniskową co najmniej 60mm(jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca w studio to bierz 105mm) i światłem 2.8. Wspaniałą cechą obiektywów makro, bez względu na budżet, jest to, że oferują one doskonałą ostrość. Korzyści płynące z zakupu droższego obiektywu makro to często tylko odległość robocza oraz niewielka różnica optyczna czy też różnica w jakości wykonania. Nikkor AF-S 105/2.8G ED N VR Micro - jeden z najczęściej wybieranych obiektywów wśród fotografów produktowych Nic...
Fajną alternatywą ramienia poziomego jest Manfrotto 131 DB. Jest to dodatkowe ramię, które jest bardzo przydatne w fotografii produktowej - zwłaszcza do flatów. Ma jeden minus - trzeba solidnego statywu lub dociążenia. Ja takie stosuję u siebie razem ze statywem Manfrotto 075 i spokojnie utrzymuje ciężki zestaw (głowica, lustrzanka i szkło). Całość jest stabilna i spokojnie można robić zdjęcia na długich czasach ekspozycji czy przy packshotach, gdy zależy nam na nieprzesunięciu aparatu.
OdpowiedzUsuń