Zobacz także:

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu

Dzisiaj poruszamy temat sprzętu fotograficznego - a konkretniej obiektywu do fotografii produktowej . zdjęcie produktowe z obiektywu macro 60mm Pierwsze kroki w studio za nami potrafimy ustawić aparat i oświetlenie. Coś jednak nie tak z naszymi zdjęciami. Fotografie nie odzwierciedlają rzeczywistych proporcji produktu. Inne produkty zaś nie mieszczą się całe w głębi ostrości. Jak sobie radzić z tym problemem? Najlepszym wyborem do fotografii produktowej jest obiektyw makro. Warto poszukać takiego z ogniskową co najmniej 60mm(jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca w studio to bierz 105mm) i światłem 2.8. Wspaniałą cechą obiektywów makro, bez względu na budżet, jest to, że oferują one doskonałą ostrość. Korzyści płynące z zakupu droższego obiektywu makro to często tylko odległość robocza oraz niewielka różnica optyczna czy też różnica w jakości wykonania. Nikkor AF-S 105/2.8G ED N VR Micro - jeden z najczęściej wybieranych obiektywów wśród fotografów produktowych Nic

Fotografowanie KITowym obiektywem? Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G VR II

Dzisiaj chciałem Wam pokazać czy fotografowanie budżetowym, tzw. KITowym obiektywem ma jakiś większy sens, czy lepiej sobie darować?

Na warsztat wziąłem sławnego Nikonowskiego AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G VRII. Zapraszam do artykułu.:)

Kilka słów o samym obiektywie.

Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G VR II, ogniskowa 18mm, Nikon D850

Konstrukcja optyczna obiektywu AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II zawiera 11 elementów w ośmiu grupach, w tym soczewkę asferyczną, która minimalizuje aberrację sferyczną i inne formy dystorsji, a przy tym zapewnia wysoką rozdzielczość i duży kontrast. Kompaktowy cichy silnik falowy (SWM) firmy Nikon umożliwia ciche, szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości, co jest szczególnie ważne podczas nagrywania filmów. Obiektyw waży zaledwie 195 g przy długości jedynie 76 mm podczas użytkowania. Mechanizm chowania obiektywu sprawia, że po schowaniu mierzy tylko 59,5 mm.

Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G VR II, ogniskowa 55mm, Nikon D5500

Większość komentarzy w sieci jest od użytkowników, którzy nie mieli tego obiektywu w ręku, ale dlaczego by nie skrytykować? W pozycji transportowej obiektyw jest schowany do głównej tulei, która jest pierścieniem zooma i ma duży przycisk odblokowujący rozsuwanie do pozycji roboczej. Po wysunięciu do pozycji roboczej pojawia się pierścień ręcznego ostrzenia. To nie jest obiektyw do FM2, więc nie należy się spodziewać zbyt wiele po pierścieniu ręcznego ostrzenia, ale on jest. Obiektyw robi bardzo dobre fotki, jest ostry i ładnie rysuje obszar nieostrości. Mały, lekki, super cena w sumie rewelacja. Idealny na wycieczki piesze itp.

Jakość zdjęć.

Nawet na maksymalnym otworze względnym obiektyw osiąga wartości w okolicach 40 lpmm, co oznacza że jest w stanie generować bardzo ostre obrazy. To niezmiernie ważne, w obiektywie o przeciętnym świetle, w którym często jesteśmy zmuszeni do pracy na maksymalnym otworze. Tutaj nie musimy się tego bać i jeśli nie chcemy, nie musimy przymykać przysłony.

Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G VR II, ogniskowa 45mm, Nikon D5500



Chyba nie trzeba dużych zdolności dedukcyjnych, aby stwierdzić, że Nikon zaproponował nam naprawdę udany obiektyw. Stabilizowany "kit" drugiej generacji prezentuje się naprawdę dobrze oferując bardzo dobrej jakości obrazy. Nie obyło się bez wad i pomniejszych wpadek, ale w tej klasie cenowej to raczej nieuniknione. Każdy fotoamator, który kupi ten obiektyw w zestawie z lustrzanką na pewno nie będzie zmuszony do szybkich poszukiwań następnego obiektywu, bo ten pozwoli mu na uzyskiwanie zadowalających efektów.

Podsumowanie

Mam go od jakiegoś czasu i złego słowa nie można na niego powiedzieć - wykonanie bardzo dobre jak na taki koszt i klasę - nic nie lata, żadnych luzów, ostrzy szybko i pewnie. Boli mnie trochę ten plastikowy bagnet, ale jest na tyle lekki że da się z tym żyć i nie ma problemów ;-)
Boli też to, że Nikon nie dorzuca do niego osłony przeciwsłonecznej i sensownego tylnego dekielka tylko takie "białe coś" a'la zatyczka a nie dekielek... a osłona to jest średnio 50zł + dekielek LF-1 to jakieś 25zł więc 75zł musimy wydać na taką drobnicę która w produkcji kosztuje pewnie z 5zł (trzeba jeszcze dodać że w nielicznych sklepach mają którykolwiek z tych 2 produktów)...

Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G VR II, ogniskowa 55mm, Nikon D5500

Reasumując cały temat, każdym obiektywem i prawie każdą lustrzanką można zrobić ładne zdjęcie, zależy tylko od naszego doświadczenia i naszych zdolności. Zdjęcia zrobione nawet współczesnym smartfonem mogą zadziwić zawodowca. Należy jednak pamiętać o jednym, że My wszyscy, którzy paramy się fotografią ciągle się uczymy i nie wolno nam popadać w rutynę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - cz. 3 dobór sprzętu

Wstęp do fotografii studyjnej cz. 2 - podstawy oświetlenia i ustawienia

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu