Zobacz także:

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu

Dzisiaj poruszamy temat sprzętu fotograficznego - a konkretniej obiektywu do fotografii produktowej . zdjęcie produktowe z obiektywu macro 60mm Pierwsze kroki w studio za nami potrafimy ustawić aparat i oświetlenie. Coś jednak nie tak z naszymi zdjęciami. Fotografie nie odzwierciedlają rzeczywistych proporcji produktu. Inne produkty zaś nie mieszczą się całe w głębi ostrości. Jak sobie radzić z tym problemem? Najlepszym wyborem do fotografii produktowej jest obiektyw makro. Warto poszukać takiego z ogniskową co najmniej 60mm(jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca w studio to bierz 105mm) i światłem 2.8. Wspaniałą cechą obiektywów makro, bez względu na budżet, jest to, że oferują one doskonałą ostrość. Korzyści płynące z zakupu droższego obiektywu makro to często tylko odległość robocza oraz niewielka różnica optyczna czy też różnica w jakości wykonania. Nikkor AF-S 105/2.8G ED N VR Micro - jeden z najczęściej wybieranych obiektywów wśród fotografów produktowych Nic

Kilka praktycznych porad do zrobienia lepszych zdjęć produktowych

Wraz z rozwojem rynku cyfrowego wzrasta zapotrzebowanie na dobre treści i przyciągające wzrok media. Coraz więcej marek i przedsiębiorców robi zdjęcia produktowe aby nadążyć za popytem.

zdjęcia produktowe obuwia
kreatywna fotografia produktowa obuwia


Jako fotograf, który zauważył potrzebę pomocy, chciałem poświęcić czas na podzielenie się kilkoma kluczowymi myślami i wskazówkami, które mogą okazać się przydatne.

1. Fotografia produktowa opowiada historię, ale czy opowiadasz właściwą historię?


Każdy szczegół w ramce komunikuje coś publiczności i sprawia, że ​​czują się w określony sposób (tj. Światło, tonalność, punkt skupienia, kompozycja itp.). Bądźcie więc świadomi i bądźcie celowi.

2. Zapoznaj się z teorią kolorów i wykorzystaj ją na swoją korzyść


infografika: helpscout.net 
Sam kolor może być świetnym narzędziem do stworzenia poczucia harmonii, zaufania, kunsztu lub luksusu ... lub w ten sam sposób, może stworzyć poczucie wysokiej stymulacji, szybkiej energii i napięcia.

Kolor jest również świetnym sposobem na wzmocnienie marki. Kolor jest niezwykle czułym narzędziem wizualnym do komunikacji. Te same dźwięki mogą przekazywać bardzo różne emocje w połączeniu z innym kolorem. Poniższe 2 zdjęcia są przykładem emocjonalnej różnicy między czerwienią a bielą i czernią na czarno. Obraz po lewej stronie powinien sprawić, że poczujesz się szczęśliwy, bezpieczny, świeży i czysty ... podczas gdy obraz po prawej stronie powinien sprawić, że poczujesz się trochę uwiedziony, tajemniczy i trochę bardziej ryzykowny.

fotografia produktowa high speed

3. Zobacz światło swoimi oczami, a nie umysłem ... ale pozostań "artystycznym!"


Fotografia produktowa jest znacznie mniej artystyczna niż techniczna, szczególnie w przypadku fotografii katalogowej. Jednak podczas kręcenia "pojęciowego" można uzyskać  fotografię "artystyczną". Tak czy inaczej, jeśli chodzi o światło, upewnij się i zbadaj, co robi, i spójrz na swój produkt i rozważ następujące kwestie:

Czy oświetlenie skupia się na brandingu i zapewnia wyraźną widoczność logo?
Czy światło podkreśla kształty i użyte materiały konstrukcyjne i czy je zamaskowuje?
Czy przekazuje nastrojowy klimat? Poniżej znajduje się przykład, jak światło będzie dyktować ogólne odczucie.

fotografia katalogowa - rola światła w budowaniu nastroju

4. Naturalne światło kontra Sztuczne: nie ma dobrego ani złego, jest po prostu to, co najlepsze dla wykonywanej pracy.


Naturalne światło

Zalety :


Naturalna scena okienna może być prostym i niedrogim rozwiązaniem dla pięknie oświetlonych zdjęć produktów, szczególnie w przypadku bardziej naturalnego i organicznego wyglądu. Po prostu stylizuj i strzelaj! (idealne dla mediów społecznościowych, e-commerce i wielu innych mediów).

Wady :


Mniej kontroli światła - naturalne światło zmienia się nieustannie, dlatego wszystko zmienia się stale (tj. Kolor, nastrój, ustawienia aparatu itp.).
Naturalne światło może prowadzić do dłuższych czasów naświetlania lub wyższych ustawień iso (tworząc niepożądany hałas / ziarno).
może powodować problemy z niepożądanym światłem otoczenia (odbicia, mieszanie źródeł kolorów itp.)
Jeśli planujesz nakręcić cały katalog obrazów produktów, prawdopodobnie będziesz musiał stawić czoła bitwom pod górę, jeśli chodzi o spójność i dopasowanie kolorów.
Przykład ostatniego punktu: jeśli sfotografujesz torebkę pięknej kobiety w ciepłym świetle porannego okna, najprawdopodobniej będzie wyglądać świetnie! Jeśli jednak fotografujesz całą linię torebek w tym samym ustawieniu, wygląd zmieni się diametralnie w ciągu dnia ... a potem słońce zacznie spadać, gdy będziesz na roli ... i musisz dodać światło otoczenia , a następnie wszystko idzie w dół, a następnie retuszer nie lubi już fotografa. ;)

Sztuczne światło

Zalety :


Spójność wyników - Stałe oświetlenie w fotografii produktowej jest kluczowe z wielu powodów.
Podczas fotografowania produktów w katalogu fotograficznym bardzo ważne jest, aby balans kolorów był dokładny przez cały czas, a można to osiągnąć tylko przy stałym źródle światła. Ponadto, jeśli kiedykolwiek będziesz musiał odtworzyć swój zestaw dla powtórnego klienta lub kogoś, kogo kochasz i chcesz dopasować, możesz nagrać ustawienia oświetlenia / kamery i odebrać w miejscu, w którym skończyłeś.
W bardziej stylowym lub konceptualnym kontekście, konsystencja oświetlenia ma ogromne znaczenie, jak to często bywa w przypadku jednego ujęcia przez wiele godzin ... a jeśli twoje światło zmienia się  podczas pracy, znajdziesz się w kręgu.
Kontrola - Jeśli chodzi o sztuczne światło, istnieje mnóstwo narzędzi, modyfikatorów i technik kształtowania światła. Pozwoli to na znacznie większą elastyczność, aby uzyskać kreatywność lub znaleźć najbardziej pochlebne i idealne światło, które pasuje do tematu i wygląd.

Wady :


Koszt - niektóre z niższego końca sprzętu oświetleniowego są dość przystępne, jednak nawet wtedy wszystko się sumuje. Wyższy koniec może stać się bardzo drogi. Rzeczywistość jest taka, że ​​Twoje potrzeby mogą nie wymagać oświetlenia w studiu, a istnieją sposoby na obniżenie kosztów i uzyskanie pomysłu dzięki naturalnemu światłu wokół ciebie. Pod koniec dnia światło jest lekkie.
Space - Jeśli chodzi o oświetlenie zestawu, często znajdujesz się w przestrzeni, która jest zbyt mała, z sufitami, które nigdy nie są wystarczająco wysokie. Sztuczne oświetlenie wymaga lekkich stojaków, ramienia wysięgnika i wielu innych urządzeń chwytających. Może to zająć mnóstwo przestrzeni i często rezygnować z miejsca, w którym nie trzeba się poddawać.
Nauka - w zależności od wielkości zespołu lub doświadczenia z wyposażeniem, może być nieco przytłaczająca nauka całego sprzętu. Polecam poznać swoje potrzeby i spróbować przed zakupem.
Obraz po lewej stronie jest przykładem używania plusku do opowiedzenia o oczyszczającej naturze produktu. Obraz po prawej to przykład kogoś, kto używa "techniki splash", tylko dlatego, że może.

5. Tylko dlatego, że możesz, nie znaczy, że powinieneś.

Modne efekty filtrów


Często, gdy widzimy fajne oświetlenie lub technikę rozpryskiwania, filtr filmowy lub inne modne efekty, naturalnie odczuwamy chęć korzystania z niego, ale czy pasuje on do tożsamości marki lub celu produktu? Jeśli tak, to przejdź do niego, jeśli nie, po prostu bądź wierny marce i będziesz wyróżniał się w ten sposób.

Ponadto filtry te zignorują całą ciężką pracę polegającą na równoważeniu kolorów i spójności marki.

Stylizacja produktu i rekwizyty


Stylizacja zestawu jest wyzwaniem, prawdziwym rzemiosłem i wymaga wykwalifikowanego oka i dużej ilości cierpliwości. To jest coś, przez co wiele lat minęło, ale pamiętaj o kilku rzeczach:

Mniej znaczy więcej. Szanuj negatywną przestrzeń - może stworzyć ładne proste tło dla kopii lub innych elementów.

Rekwizyty, mają cel, ale nie są bohaterami. Miej oko na to, co wchodzi w kadr i uważaj, aby nie nadwyrężyć ani nie wynieść z produktu.
Uważaj na swoje powierzchnie. Powierzchnie mogą być miłym i prostym sposobem umieszczenia produktu w scenie, w której wyczuwa się miejsce, i przemawiają do docelowych odbiorców marki. Z drugiej strony rolka papieru o jednolitym kolorze może być świetnym "celem" dla czystych i prostych ujęć silosowych.

Należy pamiętać o czytelności etykiet produktów i logo marki.
Wprowadzenie lokalnej stylistki, która rozumie markę, może zmniejszyć stres, zaoszczędzić czas i radykalnie poprawić jakość zdjęcia.

6. Opowiedz historię... wizualnie.


Zawsze podchodzę do fotografii produktowej z myślą o marce, potem o projektantu, a potem o wiadomościach. Lubię uchwycić szczegóły i historię lub produkt, tak jak zrobiłby to portretowy fotograf z modelem.

W każdej linii każda krzywa, każdy ruch i każdy kawałek tekstury dobrze zaprojektowanego produktu ma charakter i cel i powinien zostać przechwycony.

7. Fotografuj, edytuj, drukuj, edytuj, drukuj.


Wydaje mi się, że proces drukowania, przeżywanie go przez dzień lub dwa, ponowne oglądanie go, poprawianie go, a następnie ponowne drukowanie staje się coraz bardziej niepraktycznym zadaniem w naszym szybkim świecie; jednak uważam, że jest to praktyka, która w końcu przyniesie wiele satysfakcji, nawet jeśli ostatecznym celem nie jest drukowanie.

Oglądanie wydruku jest o wiele innym doświadczeniem niż oglądanie cyfrowego wyświetlacza. Uważam, że przypięcie wydruku do pracy na ścianie, cofnięcie się i sprawdzenie go ujawnia rzeczy, które często można przegapić podczas oglądania tylko na ekranie. Ten proces jest nieoceniony podczas pracy nad dużym katalogiem!

Last but not least - oglądanie wszystkich poprzednich i obecnych projektów na ścianie jako całości pozwala łatwo dostrzec jednolitość marki i szybko wykryć, kiedy coś się dzieje.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - cz. 3 dobór sprzętu

Wstęp do fotografii studyjnej cz. 2 - podstawy oświetlenia i ustawienia

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu