Zobacz także:

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu

Dzisiaj poruszamy temat sprzętu fotograficznego - a konkretniej obiektywu do fotografii produktowej . zdjęcie produktowe z obiektywu macro 60mm Pierwsze kroki w studio za nami potrafimy ustawić aparat i oświetlenie. Coś jednak nie tak z naszymi zdjęciami. Fotografie nie odzwierciedlają rzeczywistych proporcji produktu. Inne produkty zaś nie mieszczą się całe w głębi ostrości. Jak sobie radzić z tym problemem? Najlepszym wyborem do fotografii produktowej jest obiektyw makro. Warto poszukać takiego z ogniskową co najmniej 60mm(jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca w studio to bierz 105mm) i światłem 2.8. Wspaniałą cechą obiektywów makro, bez względu na budżet, jest to, że oferują one doskonałą ostrość. Korzyści płynące z zakupu droższego obiektywu makro to często tylko odległość robocza oraz niewielka różnica optyczna czy też różnica w jakości wykonania. Nikkor AF-S 105/2.8G ED N VR Micro - jeden z najczęściej wybieranych obiektywów wśród fotografów produktowych Nic

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - wskazówki cz.2

Wskazówki dotyczące rozpoczynania fotografowania wydarzeń - część 2

fotografowanie wydarzeń

Kiedy jesteś w tym ... 


W przypadku niektórych wydarzeń widzowie chcą poczuć atmosferę wydarzenia z oczu uczestnika. Może to być trudne do wykonania, być może trzeba taktycznie sfotografować kogoś na ramieniu lub przez otwarte drzwi. Tego typu zdjęcia mogą jednak służyć do promowania wydarzeń w przyszłości, zwłaszcza jeśli nie przedstawiają twarzy nikogo.

fotografia eventowa


 Zawsze ważne jest, aby uzyskać ujęcia uczestników wydarzenia, ale możesz też uzyskać niektóre z tych ujęć, które nie są związane z konkretną datą i godziną. Daje to organizacjom (jeśli dotyczy) opcje, jeśli uczestnicy nie chcą, aby ich twarze były używane jako reklamy.


Jednym z największych błędów, jakie widzę w niektórych szczerych fotografiach wydarzeń, jest to, że na zdjęciach jest niewiele artystycznego skupienia lub kompozycji. Tak, zdarzają się sytuacje, w których w ostatecznym rozrachunku dostaniesz strzały z tłumu, a te są ważne. W takich przypadkach upewnij się, że używasz odpowiedniej przysłony i długości ogniskowej, aby przyciągnąć uwagę wszystkich osób.



Spróbuj złapać ciekawą chwilę lub moment, kiedy tłum jest skupiony na czymś, gdy ktoś jest w centrum uwagi tłumu. To bardziej komponuje twoje zdjęcie i przyciąga wzrok widza. W przypadku ujęć mniejszych grup, par lub pojedynczych ujęć użyj szerszej przysłony i odpowiedniej ogniskowej, aby uzyskać bardziej artystyczne portrety. Uczestnicy lubią widzieć bardziej osobiste, piękne zdjęcia siebie. Ludzie są predysponowani do zatrzymania się i uśmiechania się do kamery, więc otrzymasz kilka zainscenizowanych ujęć. Ale także wyświetlaj zdjęcia ludzi w trakcie rozmowy lub angażowania się w działania.

zdjęcia wydarzeń

Wybór najlepszych zdjęć

Po raz pierwszy sfotografowałem wydarzenie w moim kościele i podczas edycji zdałem sobie sprawę, jak wiele ludzi ziewa i zakrywa usta, kiedy myślą, że nikt nie patrzy!

W przypadku wielogodzinnego wydarzenia najprawdopodobniej uzyskasz mnóstwo zdjęć. Przy pierwszym przejściu oczywiście usuń wszystkie zdjęcia, które są rozmyte lub mają słabe umiejętności techniczne. Ponieważ te zdjęcia będą reprezentować twoje umiejętności, chcesz mieć pewność, aby wyróżnić najlepsze z nich.

fotografia eventowa

Zawsze jednak przechodzę drugie i trzecie podejście. Mam nadzieję, że organizator wydarzenia przedstawił Ci przybliżoną liczbę zdjęć, które chciał. Więc przeglądaj i usuwaj wszystkie zdjęcia, które są nudne lub które malują ludzi w złym świetle (np. zakrywanie ust). Jeśli nadal masz nadwyżkę, zawęź ją w następnym przejściu do chwastów o słabej kompozycji lub takich, które nie opowiadają dobrze o wydarzeniu. Następnie edytuję pozostałe zdjęcia (zamiast edytować setki, które po prostu wyrzucę) i wyeksportuję je. Zazwyczaj poświęcam im jeszcze jeden rzut oka, aby upewnić się, że w moim oprogramowaniu do edycji nie brakuje niczego.

zdjęcia z wydarzeń

Osobiście używam Oprogramowania Adobe Lightroom 6 do edycji zdjęć z eventów. O ile nie jest to zdjęcie z oświadczeniem lub zdjęcie, które ma być wykorzystane w reklamie, staram się wykonać bardzo wolną edycję. Te zdjęcia prawdopodobnie nie będą zawieszone na czyjejś ścianie w dużym rozmiarze, więc zwykle nie musisz się martwić o edytowanie zabłąkanych włosów lub drobin kłaczków. Podstawowe korekty ekspozycji i kontrastu, balans bieli i czasami konwersja na czerń i biel są często wystarczające.

I to by było na tyle...

Teraz możesz przesłać swoje zdjęcia do swojego klienta. Pamiętaj o podaniu swoich danych kontaktowych i wizytówek na przyszłość. Jeśli wskazywał, że możesz udostępniać zdjęcia na swojej stronie lub stronach firmowych, upewnij się, że udostępniasz je, by pokazać swoją niesamowitą sprawność jako fotografa wydarzenia.

Czy robisz  fotki z wydarzenia? Jeśli masz inne wskazówki, podziel się nimi w komentarzach poniżej.

p.s. W kolejnym, ostatnim już odcinku wskazówek o fotografii eventowej, poruszę zagadnienia sprzętowe, czyli obiektywy, aparaty i dodatkowe oświetlenie. Zapraszam z góry do lektury! :)

Zapraszam też do poprzedniego artykułu odnośnie wskazówek w fotografii wydarzeń:  https://lukaszpyrda.blogspot.com/2018/01/fotografowanie-imprez-czyli-fotografia.html

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - cz. 3 dobór sprzętu

Wstęp do fotografii studyjnej cz. 2 - podstawy oświetlenia i ustawienia

Wstęp do fotografii studyjnej cz.4 - wybór obiektywu