Zobacz także:

Jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego lub na allegro?

Obraz
Jak zrobić zdjęcia produktów na allegro i/lub sklepu internetowego?
Profesjonalne fotografie są istotnym elementem w sprzedaży i marketingu. Zdjęcia produktów nie tylko sprzedają, ale przy okazji dbają o wizerunek Twojego starannego podejścia do biznesu. To dzięki nim możemy być postrzegani jako rzetelni sprzedawcy. Co zrobić, by w domowym zaciszu stworzyć zdjęcia produktów gotowych do sprzedaży?
Zachowania konsumentów według wszelkich badań przedstawiają się następująco: zdjęcia przykuwają większą uwagę i przyciągają wzrok. Działają na wyobraźnię i często mają o wiele większą siłę niż opisy produktów, które przeważnie są źle napisane.  Tworząc fotografie do sklepu internetowego należy pamiętać przede wszystkim o atrakcyjnym przekazie wizualnym swojego produktu - jak to zrobić? Tego dowiecie się w dalszej części wpisu.


Zaczynamy!
Zdjęcie produktowe gwarantuje nie tylko większą sprzedaż w sklepie internetowym, ale również zaufanie i szacunek wobec odwiedzających nas Klientów. Sukces gwa…

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - wskazówki cz.2

Wskazówki dotyczące rozpoczynania fotografowania wydarzeń - część 2

fotografowanie wydarzeń

Kiedy jesteś w tym ... 


W przypadku niektórych wydarzeń widzowie chcą poczuć atmosferę wydarzenia z oczu uczestnika. Może to być trudne do wykonania, być może trzeba taktycznie sfotografować kogoś na ramieniu lub przez otwarte drzwi. Tego typu zdjęcia mogą jednak służyć do promowania wydarzeń w przyszłości, zwłaszcza jeśli nie przedstawiają twarzy nikogo.

fotografia eventowa


 Zawsze ważne jest, aby uzyskać ujęcia uczestników wydarzenia, ale możesz też uzyskać niektóre z tych ujęć, które nie są związane z konkretną datą i godziną. Daje to organizacjom (jeśli dotyczy) opcje, jeśli uczestnicy nie chcą, aby ich twarze były używane jako reklamy.


Jednym z największych błędów, jakie widzę w niektórych szczerych fotografiach wydarzeń, jest to, że na zdjęciach jest niewiele artystycznego skupienia lub kompozycji. Tak, zdarzają się sytuacje, w których w ostatecznym rozrachunku dostaniesz strzały z tłumu, a te są ważne. W takich przypadkach upewnij się, że używasz odpowiedniej przysłony i długości ogniskowej, aby przyciągnąć uwagę wszystkich osób.

www.studioeb.pl/event.html


Spróbuj złapać ciekawą chwilę lub moment, kiedy tłum jest skupiony na czymś, gdy ktoś jest w centrum uwagi tłumu. To bardziej komponuje twoje zdjęcie i przyciąga wzrok widza. W przypadku ujęć mniejszych grup, par lub pojedynczych ujęć użyj szerszej przysłony i odpowiedniej ogniskowej, aby uzyskać bardziej artystyczne portrety. Uczestnicy lubią widzieć bardziej osobiste, piękne zdjęcia siebie. Ludzie są predysponowani do zatrzymania się i uśmiechania się do kamery, więc otrzymasz kilka zainscenizowanych ujęć. Ale także wyświetlaj zdjęcia ludzi w trakcie rozmowy lub angażowania się w działania.

zdjęcia wydarzeń

Wybór najlepszych zdjęć

Po raz pierwszy sfotografowałem wydarzenie w moim kościele i podczas edycji zdałem sobie sprawę, jak wiele ludzi ziewa i zakrywa usta, kiedy myślą, że nikt nie patrzy!

W przypadku wielogodzinnego wydarzenia najprawdopodobniej uzyskasz mnóstwo zdjęć. Przy pierwszym przejściu oczywiście usuń wszystkie zdjęcia, które są rozmyte lub mają słabe umiejętności techniczne. Ponieważ te zdjęcia będą reprezentować twoje umiejętności, chcesz mieć pewność, aby wyróżnić najlepsze z nich.

fotografia eventowa

Zawsze jednak przechodzę drugie i trzecie podejście. Mam nadzieję, że organizator wydarzenia przedstawił Ci przybliżoną liczbę zdjęć, które chciał. Więc przeglądaj i usuwaj wszystkie zdjęcia, które są nudne lub które malują ludzi w złym świetle (np. zakrywanie ust). Jeśli nadal masz nadwyżkę, zawęź ją w następnym przejściu do chwastów o słabej kompozycji lub takich, które nie opowiadają dobrze o wydarzeniu. Następnie edytuję pozostałe zdjęcia (zamiast edytować setki, które po prostu wyrzucę) i wyeksportuję je. Zazwyczaj poświęcam im jeszcze jeden rzut oka, aby upewnić się, że w moim oprogramowaniu do edycji nie brakuje niczego.

zdjęcia z wydarzeń

Osobiście używam Oprogramowania Adobe Lightroom 6 do edycji zdjęć z eventów. O ile nie jest to zdjęcie z oświadczeniem lub zdjęcie, które ma być wykorzystane w reklamie, staram się wykonać bardzo wolną edycję. Te zdjęcia prawdopodobnie nie będą zawieszone na czyjejś ścianie w dużym rozmiarze, więc zwykle nie musisz się martwić o edytowanie zabłąkanych włosów lub drobin kłaczków. Podstawowe korekty ekspozycji i kontrastu, balans bieli i czasami konwersja na czerń i biel są często wystarczające.

I to by było na tyle...

Teraz możesz przesłać swoje zdjęcia do swojego klienta. Pamiętaj o podaniu swoich danych kontaktowych i wizytówek na przyszłość. Jeśli wskazywał, że możesz udostępniać zdjęcia na swojej stronie lub stronach firmowych, upewnij się, że udostępniasz je, by pokazać swoją niesamowitą sprawność jako fotografa wydarzenia.

Czy robisz  fotki z wydarzenia? Jeśli masz inne wskazówki, podziel się nimi w komentarzach poniżej.

p.s. W kolejnym, ostatnim już odcinku wskazówek o fotografii eventowej, poruszę zagadnienia sprzętowe, czyli obiektywy, aparaty i dodatkowe oświetlenie. Zapraszam z góry do lektury! :)

Zapraszam też do poprzedniego artykułu odnośnie wskazówek w fotografii wydarzeń:  https://lukaszpyrda.blogspot.com/2018/01/fotografowanie-imprez-czyli-fotografia.html

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fotografowanie imprez czyli fotografia eventowa - wskazówki cz.1

Jaką głowicę fotograficzną wybrać?

Fotografia produktowa packshot czyli jak zrobić zdjęcie produktu